آخرین پروفایل کراس فایر

 کراس فایر و آخرین پروفایل منتشر شده از شرکت ای ام دی

تکنولوژی که طی آن انجام پردازش های تصویر در گیم توسط دو یا حداکثر 4 کارت گرافیک انجام میگیرد یعنی پراسَس ِ فریم شماره یک توسط کارت گرافیک شماره یک و پراسس فریم شماره دو توسط کارت شماره دو انجام می شود پس میتوان برای اجرای یک بازی از بینهایت کرات گرافیک استفاده کرد ضمن اینکه نتیجه هم غیر قابل مقایسه است.مشخص است که چقدر سرعت پردازش افزایش خواهد داشت و نکته مهم اینکه هر بازی پس از کراس فایر تحول چندین برابری در کیفیت تصویر و چگونگی اجرا خواهد داشت حتی یک بازی ساده.

در محیط نت اونهایی که کراس فایر کردن دلشون رو به چندتا تست خوش کرده اند و متوجه این مورد نیستند که حتی کیفیت عکس زمینه دسکتاپ هم بهبود می یابد.

پس از اتصال دو کارت گرافیک به هم تمامی جزئیات تولید تصویر دو برابر می شوند یعنی کلاک جمع بسته می شود پهنای باند دو برابر می شود گنجایش حافظه و مهم تر از همه بیت !

مثل یک سی پی یو چند هسته که نه تنها سرعت تمام هسته ها جمع بسته و یک کلاک بالا بدست می آید بلکه متوجه باشیم که هر واحد هسته قدرتهای پایه خود را دارد یعنی یک سی پی یو 4 هسته با سرعت 8 گیگاهرتز قوی تر از یک سی پی یو دو هسته 8 گیگاهرتزی است !

کارت گرافیک واحد تولید تصویر است.تصویر تولید شده از رابط گرافیکی تامین می شود و شاخص مهم در تولید تصویر تعداد بیت است نه مقدار حافظه.

پس از کراس فایر که تمام قدرت سیستم دو برابر میگردد شاهد تولید تصویری آنچنان با کیفیت هستیم که تصور آن هم قبل انجام اینکار نمی شد.

خیلی ها هستند که در محیط اینترنت میشوند ای ام دی یا ان ویدیا گرافیک دو هسته روانه بازار کرده است.

میگن که مگه بازی های فعلی چقدر به قدرت گرافیکی بالا از بیت گرفته تا کلاک و پهنای باند احتیاج دارند که بخواهیم فکر تهیه این قطعات باشیم.یعنی تلاش چند ساله چندین دانشمند را خیلی راحت بیخود میدونن

اما متاسفانه متوجه اصل چگونگی انجام این تغییرات نیستند. اگر داخل همین وبلاگ تست مربوط به نید فور اسپید 11 قرار داده شده است که فقط نصف امکانات گرافیک اصلی را استفاده میکند و گرافیک دوم کلا از ابتدا بدون هیچ استفاده ای فعالیت آن صفر و نزدیک به صفر است اما کیفیت تصویر در واضح بودن و تولید فریم های سریع برای هرچه واقعی بودن تصویر  پس از کراس فایر تا چه اندازه در تقویت رنگ تولیدی تاثیر دارد.اینکه تا چه حد سایه ها اصلی ترین عامل واقعی و طبیعی شدن تصویر عمق نفوذ آنها چقدر بیشتر می شود اما چرا ؟

گرافیک اول کامل لود نشده چه برسد به گرافیک دوم؟!

دلیل اون دو هسته بودن سیستم است.درسته از فضای رم گرافیک یا از بیت های اون استفاده نشده است اما هر هسته گرافیکی خود قدرتی دارد مثال مثل کش سی پی یو.

کش سی پی یو قسمتی است که اطلاعات پردازش شده در آن موقت ذخیره می شوند.اگر سی پی یو 6 مگ کش داشته باشد 6 مگ هم در ثانیه پردازش دارد که اگر 6 مگ به فرض بشود 12 مگ همان سی پی یو 12 مگ در ثانیه پردازش دارد.صحیح است سرعت هر هسته مهم است اما در صورتی که کش کم باشد مثال مقایسه سی پی یو های فنوم با کش بالا و اتلون با کش کم مخصوص هر هسته سی پی یو توان کمتری در پردازش دارد چون در حد کش خود پردازش و انتقال دارد.

در مورد گرافیک هم همین است.چیزی شبیه به کش هنگام اجرای یک بازی با دو گرافیک دو چندان می شود یعنی اصل موتور پردازش تصویر پس تولید تصویر اون چیزی که من تا به امروز تجربه کردم حتی همسایه مزاحم هم گرافیک اون ارتقاء داشته !

اما کراس فایر و انجام اون اول از هر چیزی پس از اینکه بدونیم در هر صورت هر دو گرافیک بصورت همزمان کار انجام کارهای گرافیکی را انجام می دهند نه اینکه هر موقع گرافیک اصلی کمبود داشت از گرافیک دوم استفاده کند.

وجود بیت بیشتر موجب تولید تصویر با اجزای بیشتری می شود مثال کرایسیس 2 DX11 که تمام اجزا از بیگانه ها گرفته که شاید کمتر کسی بداند پوست آنها چند رنگ است.

مهم اول علاقه است یک علاقه شدید.نه اینکه مثل یکی از دوستان که 3 میلیون داده بابت سیستم بهترین قطعات از مادر بورد چیپ P67 گیمینگ گیر ازراک تا گرافیک 2 گیگ 6970 که نزدیک 600 هزار تومن بابت اون داده اما 24 ساعتی نیم ساعت هم گیم بازی نمی کنه.

بعد علاقه که البته همه دارن هزینه اش است که متاسفانه در کشور پر افتخار ما یک گرافیک 6870 300 هزار تومان است اما قیمت اون به دلار چند هفته ای هستش شده 180 دلار !

هزار بار از غرب عقب مونده 

در صورتی که متوجه تحول دنیای کراس فایر شده باشید 5770 رو پیشنهاد میکنم که قابلیت کراس فایر دارد.

اول از همه DX11 رابط گرافیکی متوسط دارد 128 بیت که با کراس فایر می شود 256 بیت یعنی مجموعا یک گرافیک 6870 اما خوبی کار از این به بعد است چون قیمت این گرافیک برند پاورکالر حدود 170 هزار تومان است که کلاک 850 دارد یعنی حدود گرافیک 6970 یا 50 تا مونده به 900 گرافیک 6870

پهنای باند بالا : 4.8

یک گیگابایت حافظه

البته تصویر بالا مربوط به نوع PCS+ آن که فناوری متخص شرکت پاور کالر است یعنی اورکلاک شده با سیستم تهویه بهتر

توانایی اتصال 4 گرافیک 5770 وجود دارد البته مادربورد هم باید کراس فایر باشد.چیپست 870 ای ام دی از خودم هستش دو تا کارت گرافیک ساپورت میکند قیمت 130 هزار تومان که یو اس بی تری و ساتا تری

دی دی آر تری 1800 هم ساپور می کند.

پس از کراس فایر این گرافیک کلا میشود 1700

پهنای باند دوگانه

حافظه دو گیگ.

از همه مهم تر موتور گرافیکی دیرَکت اکس 11 چهار برابر DX10 قدرت پردازش دارد که با کراس فایر می شود نسبت دو به 8 !

البته اگر هزینه اش مهم نباشد دنبال این مادربورد باشید :

اما بعد قسمت سخت افزار کراس فایر می رسد نوبت به نرم افزار.به دلیل علاقه شدید به علم بهترین دوست زمینی من شده کامپیوترم که دوری ازش حوصله ام رو سر میبره و همیشه هم منتظر انتشار آپدیت جدید هستم و همیشه هم آخرین درایورهای صدا و گرفیک روی ویندوز نصب هستن.

آپدیت ها همیشه موجب استفاده بیشتر از توانایی قطعات بود اند.

آپدیت درایورهای گرافیک شرکت ای ام دی از ماه 12 . 2010 موجب افزایش چشمگیر کیفیت تصویر شده اند که در آپدیت ماه هفتم و هشتم 2011 شاهد افزایش قدرت اجرای بازی های DX11 هستیم.

اما کراس فایر برنامه ای مجزا برای مدیریت دقیق تر ارتباط بین دو کارت گرافیک احتیاج دارد به نام کتالیست پروفایل.

جای خوندم در دل این برنامه رندر بندی ها وجود دارند و اینکه چگونه تولید تصویر بهتر مدریت شود.

روزی که کراس فایر انجام شد آخرین پروفال موجود را نصب کردم توقع داشتم وحشتناک کیفیت و سرعت بازی ها افزایش یابد اما با اینکه مثال کراسیس 2 بهتر و ترسناک تر اجرا می شد اما روری درجه کیفیت آلترا هنوز سیستم توانایی اجرای به موقع رو نداشت.

هنوز یک روز نگذشته بود که یک پروفایل جدید ای ام دی منتشر کرد.بعد نصب اون تازه مزه واقعی کراس فایر معلوم شد چون تازه کراسیس 2 با بالاترین کیفیت گرافیکی اجرا می شد.

باقی بازی ها هم همینطور

 بعد اون دوتا پروفایل دیگه هم منتشر شدن که کیفیت بهود واضح داشت اما اندکی کاهش سرعت.

در پروفایل سوم ماه 8 2011 اونقدر کیفیت و تقویت حرکات و رنگها افزایش داشت که 1000 بار خدا رو شکر کردم.

اما امروز صبح چند ساعت پس از انتشار آخرین پروفایل کراس فایر بعد نصب اون اونقدر کیفیت تحول دارد که برای همه تعریفشو کردم که دوستان هم دارن تحریک به کراس فایر کردن میشن.

در مورد باقی بازی ها از پروفایل سوم ماه 8 بازی هاکس 1 خیلی چشمم رو گرفت چون هنگام پرتاب موشک ها پرتاب کاملا قابل مشاهده بود

پس این هم آخرین پروفایل موجود برای گرافیک های ای ام دی سیستمهایی که گرافیکهای دو یا چندگانه دارند :

 

AMD CrossFireX Catalyst Application Profile

CAP4

16.09.2011

Best For Crysis 2 CrossFire

Download

فعلی رو پاک و جدید رو نصب نمایید.هرگز دو پروفایل نباید همزمان نصب باشند.

 





تاريخ : شنبه 26 شهريور 1390برچسب:کراس فایر,پروفایل کراس فایر,آخرین پروفایل کراس فایر,ای ام دی, | 15:4 | نویسنده : Tragzes Gamer |